KANSEN VOOR HET CENTRUM
Ruim 2/3 van de webwinkels heeft interesse in een stenen winkel.
Dat blijkt uit een landelijk onderzoek naar de vestigingsbehoeften van webwinkels uitgevoerd door de Hogeschool van Amsterdam en Seinpost Adviesbureau in opdrachtvan het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en de Kamer van Koophandel. Intotaal zijn de vestigingsbehoeften van meer dan 350 bedrijven die als webwinkelgestart zijn in kaart gebracht. Waar vaak wordt gesproken over de'bedreigingen' van internetwinkels, laten de resultaten van dit onderzoekduidelijke kansen zien om de leegstand in winkelgebieden terug te dringen.
Vooral kansen voor aanloopstraten
Webwinkels hebben vooral interesse in locaties buiten de hoofdwinkelstraten, waar de leegstand doorgaans groter is. Waarbij zij overwegend zoeken naar de wat kleinere panden (tot 100 m2). Vooral winkelstraten met een eigen gezicht, worden gewaardeerd door web ondernemers.Flexibiliteit in huurcontracten en -voorwaarden is een belangrijke voorwaarde om deze ondernemers te verleiden om leegstaande panden in te vullen.
Bron: www.seinpost.com