POLITYK OP 'E DYK

16-06-2017 14:42

Polityk op ‘e Dyk was op 16 mei jl. present op de 1ste Sneker  jaarmarkt op de Marktstraat in Sneek. Raadsleden van diverse partijen waren aanwezig om inwoners met raad en daad te woord te staan. Er wordt zoveel mogelijk direct antwoord gegeven aan de vele inwoners die de kraam bezoeken. De vragen en opmerkingen die niet direct opgelost kunnen worden, worden verzameld en doorgegeven aan de desbetreffende afdeling van de gemeente. Degenen die vragen hebben ingediend, krijgen vervolgens een antwoord van de afdeling en dat dit werkt heb ik zelf als CDA-raadslid mogen ervaren.

WAT IS NU HET GEVAL?

Al jarenlang fiets ik vanuit mijn woonwijk “de Zwette” in Sneek over de Leeuwarderkade richting het centrum van de stad (het is de kant waaraan de Oosterkerk is gelegen). En……dus ook fiets ik al jarenlang over die “brieke” weg. De straat is ontsierd met een breuklijn. Aan de waterkant is de grond verzakt waardoor er over een groot gedeelte van de Leeuwarderkade een breuk is ontstaan en de klinkers schots en scheef in de straat liggen en omhoog komen. Het is geen fraaie aanblik maar het belangrijkste is dat het ook nog erg gevaarlijk kan zijn.

Ik heb het vragenformulier ingevuld en ben binnen de kortste keren teruggebeld door de afdelingsambtenaar met de mededeling dat het een terechte klacht is en dat over 14 dagen de Leeuwarderkade hersteld wordt.

EN……IS DAT GEEN SUPERSERVICE!!!

In de fotogalerij kunt u zien hoe het was en hoe het nu inmiddels hersteld is.
En………..ik weet zeker dat niet alleen diegenen blij zijn die er altijd langs fietsen maar ook dat alle bewoners van deze kant van de Leeuwarderkade meer dan super blij zijn.